zondag 14 maart 2010

Eén-keiïge tweeling


























Aan dit beeld met een wat merkwaardige titel zit een leuk
verhaal vast.
Toen ik een paar uur aan deze steen gewerkt had, brak hij
plotseling in twee stukken. Eerst had ik natuurlijk stevig
de pest in, maar toen dacht ik plotseling aan een opdracht,
die we op de academie ooit gehad hadden:
"Maak twee abstracte beelden, die samen weer één
harmonieus beeld vormen".
En toen kreeg ik het idee voor dit beeld. Ik vind het zelf
erg leuk, voor een deel ook vanwege dit verhaal.
De vormen lopen mooi van het ene deel in het andere over
en de aandachtige kijker/lezer heeft wellicht ook
"mijn" ei-vormen al ontdekt!!
Materiaal: Braziliaanse speksteen op houten sokkel.
Afmetingen: +/- 35x25x20 cm
Prijs: Het beeld is niet meer beschikbaar.


“Uniovural” twin in stone

The story of this sculpture, with its rather odd name is quite
funny and remarkable.
After I had worked with this stone for a few hours,
it suddenly broke into two pieces. First, I could have kicked
 myself when this happened, but then my thoughts flashed
back to an assignment I had to do once at the academy
of arts: “Make two abstract figures that will form one
homogeneous sculpture together”.
And then I got the idea for this sculpture.
Personally I like it very much probably because of this story!
The various shapes flow smoothly from one part to the next.
The attentive viewer/reader may also have discovered

“my” egg shapes!
Material: Brazilian soapstone on a wooden base.
Size: + / - 35x25x20 cm
Price: The
sculpture is no longer available.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten