woensdag 10 februari 2010

Rein aan het werk!


Deze foto is gemaakt in april 2005, vlak nadat ik een nieuw
apparaat had aangeschaft (een zgn. rechte slijper) erg duur,
maar wel een geweldig handig stuk gereedschap, en nadat ik van
mijn schoonzusje de opdracht had gekregen (een verzoek natuurlijk!!),
om ter gelegenheid van haar afscheid een beeldje te maken voor
het bedrijf, waar ze zo lang en met zoveel plezier gewerkt had.
Het materiaal van het beeldje is een zachte speksteen (zeepsteen
zeggen de Belgen, soapstone zeggen de engelsen en steatiet
is de "dure" naam).
Het is duidelijk, dat je dit soort werk alleen in de open lucht kunt
doen en ook met de nodige bescherming (stofkapje en soms ook
veiligheidsbril).
Dit is mijn eerste "Blog" en het is mijn bedoeling er nog veel te
laten volgen van mijn beelden.


Rein at work

This picture was taken in April 2005, shortly after I purchased
a new tool (a straight grinder). It was a very expensive, but a
very handy tool. I started working with it after my sister-in-law
had commissioned me (a request of course!), to make a sculpture
for her company on the occasion of her retirement. (See next Blog)
The material of the sculpture is a soft steatite (the Dutch say
speksteen, the Belgians say zeepsteen, the English soapstone
and steatite is the "expensive" name).
It is clear that for this kind of work, one should be in the open air
with appropriate protection (dust mask, ear plugs and sometimes
even safety glasses and gloves)

This is my first "Blog" and it is my intention to publish a lot more.

1 opmerking:

  1. Hallo Rein,

    ik heb gezien dat je al flink bezig bent geweest met je Blog.Het ziet er prima uit.
    groeten, Ton

    BeantwoordenVerwijderen